DCT je zkratka pro Dual Coil Tank (tankový systém s vatičkou v cartomizeru a s dvojitou spirálou), nicméně pro tento typ cartomizerů jsou dostupné i jedno spirálové vnitřní části. Původně si je e-kuřáci vyráběli sami z tub injekčních stříkaček jako doplněk pro standardní cartomizéry, nicméně nyní se produkují masově jako profesionálně navržené výrobky.
Tento systém funguje velice dobře. Cartomizery skutečně snižují nutný počet plnění díky automatickému doplňování e-liquidu skrz dnes již poměrně velké (první modely byly s malými dírkami, což byl jejich zásadní problém) otvory vyražený v těle vnitřní části cartomizéru. Stačí naplnit a kouřit, dokud se nevyprázdní. Tyto cartomizéry jsou schopny pojmout od 3 až do 5 mililitrů e-liquidu. Není tedy nutné je tak často plnit. Po několika měsících jejich používání můžeme s jistotou prohlásit, že zůstanou základem každodenního e-kuřáckého arzenálu.
Jak se cartomizEr DCT vyrábí
Cartomizery DCT nebo MAP jsou zjednodušeně řečeno pouze nádobami na e-liquid, které obklopují standardně provedený cartomizer. Většina z nich je založena na konfiguraci se dvěma uzávěry (end caps), které se zasunou do průhledné trubice, jež se potom nasune na speciální vnitřní část cartomizéru.
Rádi bychom zdůraznili, že některá provedení těchto cartomizerů byla vyrobena z dokonale průhledného tvrdého plastu, který se nazývá polykarbonát. Polykarbonát je náchylný k praskání, což může vést k únikům e-liquidu a nutnosti častých výměn. To je hlavní důvod, proč se většina ekuřáků těmto cartomizerům tak dlouho vyhýbala. Novější verze jsou však vyrobeny z polypropylenu, díky čemuž jsou ohebnější. K vytvoření praskliny by tak bylo nezbytné vyvinout větší úsilí, což znamená delší životnost celého DCT cartomizeru. Polypropylenové „kryty” cartomizerů je možné poznat podle kouřového zakončení při zachování dostatečné průhlednosti pro kontrolu hladiny e-liquidu. Polykarbonátové „kryty” náchylné k prasknutí jsou oproti tomu dokonale průhledné a na fotografiích připomínají sklo.
Jak se DCT plní
Jsou dva základní způsoby, jak tyto cartomizery plnit.
1) Kompletně vyjmout vrchní uzávěr a naplnit je e-liquidem. Toto je podle nás ve skutečnosti náročnější metoda plněn, protože může být obtížné odstranit vrchní uzávěr. Navíc při jeho zpětném vložení dojde k zatlačení e-liquidu do cartomizeru, což téměř vždy způsobí přetečení do dolní části (u závitu, který se šroubuje na baterii). Pokud se rozhodnete pro tento způsob, natočte celý tank vzhůru nohama předtím, než vrchní uzávěr vyjmete. Díky tomu je procedura odstranění uzávěru snazší.
2) Druhá metoda je podstatně jednodušší. Stačí odejmout náustek, nechat celý DCT cartomizer našroubovaný na baterii, přidržet průhledný plastový kryt a povytáhnout vnitřní část cartomizéru směrem dolů. Jamile se tak stane, vznikne v horní části cartomizéru prostor pro pohodlné doplnění e-liquidu. Poté už jen nasunete vnitřní část zpět na své místo nasadíte zpět náustek. Sice tak většinou nedosáhnete 100% naplnění, ale zato se nejspíš vyhnete zbytečným ztrátám a celkově je tento způsob mnohem jednodušší.
Parametry cartomizEru DCT (dual coil tank):
Parametr
|
Hodnota
|
---|---|
Rok uvedení na trh v ČR: |
2012
|
Délka: |
72 mm
|
Ø průměr (spodní část): |
15 mm
|
Hmotnost: |
12 g
|
Typ závitu: |
510
|
Odpor: |
1,5 Ω
|
Objem: |
3.0 ml
|
Umístění knotů: |
nemá knoty - dírky na eliquid jsou vespod
|
Délka knotů: |
nemá knoty
|
hodnocení
I přes to, že DCT cartomizer je z řady vatičkových systémů (sice s výměnným středem), musíme ho hodnotit kladně. Není to totiž ten zastaralý vatičkový systém, který jsme mohli znát z prvních modelů elektronických cigaret. Jedná se o velice spolehlivý systém, který díky dvěma žhavícím spirálkám produkuje více než slušné množství dýmu. A ani chuť rozhodně nezaostává. Taktéž konstrukci lze hodnotit jako velice odolnou. I přes několik pádů plastový kryt (nádoba na e-liquid) nepraskl.
Nevýhody toho řešení jsou zejména životnost. Intenzivnímu ekuřákovi totiž výměnný střed nevydrží déle než cca 5 dnů. Což sice při jeho ceně není až taková „pálka” nicméně dávat 150 Kč každý týden jen za výměnný střed není v dnešní ekonomicky tíživé situaci zrovna málo. Proto doporučujeme vybrat si jiný, novější a lepší clearomizer, kterých je dnes k dispozici skutečně mnoho.